O mně Cesty Fotoalbum Novinky Polní čísla MT Kontakt

Mexický deník aneb poprvé v Mexiku

tak, jak jsem to vnímal já, Martin Tvrdík
část 14.

přechod na část:   1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14

6. 11. 2004 - V 8.00 vyrážíme po dálnici na jih. Dnes máme v plánu pyramidu aztéků Xochicalko a známé výletní stříbrné městečko Taxco. Odtud je to již jen asi 250 km do Acapulca. Je z podivem, jak se Bohouš naučil jezdit. Jezdí se zde takovým razantním způsobem. Pořád někdo houká a s dáváním předností si taky nikdo moc starostí nedělá. Je to zvláštní, ale za celou dobu pobytu jsme viděli jen jednu dopravní nehodu. A to jsme najeli asi 6500 km.

Pyramidy v Xochicalcu

Okolo dálnice jsou borové lesy a je zde určitě větší vlhkost, než v severní horské části. Okolo 10.00 vystupujeme na parkovišti před muzeem. Platíme každý 40 peso a rychle procházíme expozicí. Pyramidy jsou z roku 700-800 našeho letopočtu. Z celého komplexu jsem docela zklamaný.

Rozhodně na mě nedýchla nějaká historie. Jednotlivé kameny jsou spojovány normálním betonem. V kamenných zdích jsou odpadové otvory orámované plastovými trubkami. Je to všechno takové umělé. Snad jen měření času dírou v nádvoří, kdy dopadající paprsek ve sklepeních určuje čas, je zajímavé.

Taxco

Rychle se přesouváme do Taxca. Je to nádherné městečko, usazené celé na prudkém svahu. Těží, nebo těžilo se zde stříbro a všude jsou prodejničky stříbrných předmětů. V centru je veliká katedrála. V městečku, z důvodu složitosti terénu, nemají hromadnou dopravu a tak zde tuto funkci plní všudypřítomní taxikáři s VW broukama.

Katedrála v centru Taxca

Oběd si dáváme ve stylové restauraci a já konečně ochutnávám tacosy s kuřecím masem. No znova bych to nemusel. Kupujeme s Jirkou domů nějaké dárky a valíme domů. Před hlavním městem je již tma. Při sjezdu z hor na náhorní plošinu, na které je celé město postaveno, se nám otevírá pohled na milióny světýlek. Bohouš je už viditelně unavený. Nakupuji ještě v pekárně sladkosti na snídani. To si neodpustím. Měl jsem strach, že budu měsíc bez sladkého a já tady skoro nic jiného nejím.

Taxco

7. 11. 2004 - Dnes dopoledne navštívíme město. Jedeme opět s Bohoušovým autíčkem. Coyoacan je náměstí, kde jsou stánky se vším možným. Nakupujeme nějaké suvenýry a přejíždíme na veliké náměstí Zocalo.

Katedrála na náměstí Zocalo

Je zde obrovská katedrála a opět stánky se vším možným. Do toho vystupuje dvojice indiánů jeden buší do bubnu a druhý tancuje. No nějak se peníze vydělat musí. V okraji náměstí jsou zbytky indiánských staveb, které byly odkryty při stavbě metra. Okolo 14.00 se vracíme a následuje poslední balení stanů. Máme z předešlého dne objednané taxi. Bohužel přijíždí jen jedno. Naštěstí soused je taky od fochu a tak se loučíme a vyrážíme.

Vystoupení indiánů na náměstí Zocalo

Odlétáme již za tmy obrovským Jumbo Jetem. Mám sympatického souseda. Kluk asi 30 let a tvrdí, že je misionář z Kostariky. Nemám proč mu to nevěřit. Chce si pořád povídat. On španělsky a anglicky a já německy. Docela to jde. Letí poprvé a tak mu jako starý mazák (já už letím po druhý, protože zpátky) ochotně poradím, když něco potřebuje. Ve Franfurktu jenom přestupuje na letadlo do Bombaye. Za půl ruku, až se zde zabydlí, má za ním přiletět jeho rodina. Cestou letíme nad velkoměsty severní Ameriky a Kanady, jsou nádherně osvětlená. Po šťastném přistání přestupujeme na Airbus A30 a za chvíli jsme v Praze. Je zde pěkně sychravo, ale co se dá dělat. Jsme tady doma. Tak snad zase někdy příště.