O mně Cesty Fotoalbum Novinky Polní čísla MT Kontakt

Americký deník aneb poprvé v JA

tak, jak jsem to vnímal já, Martin Tvrdík, začínající gymnofil
část 3.

přechod na část:   1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15

8. 1. 2006 - Ráno vyrážíme směr Antofagasta . Je to asi 350 km k městu a k Tichému oceánu 200. Bohužel 2 km za městem zase kouř z kola.

Snídaně u Calama

Když to takhle bude dál, tak  tady poznáme jen všechny dílny a autoservisy. Snídáme u nějakých dolů a po vychladnutí kola vyrážíme. V Atofagastě by měl být značkový servis, možná s přispěním kaktusářského bůžka tam dojedeme. Přejíždíme Pan Američan a po prašce postupně sjíždíme k oceánu. První pohled na oceán je úchvatný. Před námi přístavní město Tocopilla, nad hlavou krouží kondoři, asi jsou zvědavý, co tam děláme. Po boku hory jede do kopce vlak. Vybudovat trať v tak hrozných podmínkách je pro mě nepochopitelné, ale tady jsou kopce všude. Na okraji města bereme benzín. Pes, který se válí u stojanu, vypadá jako po smrti, a když ho fotím, ani se nenamáhá otevřít oči.

Tocopila - pes u stojanu benzínové pumpy

Při výjezdu z města nás zastavuje policajt a ptá se, kam jedeme. Když mu řekneme cíl naší cesty, upozorní nás, že jsme již za městem a že bychom měli být připoutaný. Žádná pokuta, dokonce pomáhá Brianovi se připoutat. Vůbec mám z místních policajtů dobrý dojem. Žádné náznaky o úplatky, jak tomu bylo v Mexiku. Jedeme po nádherné asfaltové silnici. Napravo oceán a nalevo obrovské hory, jejíchž vršky se místy ztrácejí v oparu.

Silnice z Tocopily do Antofagasty

Snad je to ona známá mlha, která zásobuje rozvětvený kořenový systém kopiapoí potřebnou vláhou. Děláme zastávku u útesů a fotíme vše, co se dá. Chaluhy, kraby, mořské hvězdice a samozřejmě sebe s příbojem.

Zastávka u útesů

Ještě krátká zastávka u cedule, která nás upozorňuje, že jsme tropy vyměnili za subtropy. Asi po 50 km zastavujeme u svahu, na kterém rostou eulychnie. Bohužel, když se vyškrábeme asi do půl kopce, zjišťujeme, že rostliny jsou už dávno po smrti. Nevadí, je odtud překrásný výhled. Ta tečka dole na silnici je naše auto.

Nocování z 8. na 9. 1.

Před Atofagasta sjíždíme ke krásné pláži, kde se chceme ubytovat. Bohužel je tady plno lidí, tak jedeme až k Cerro Morena, kde jsme na večer zůstali úplně sami. Je to jako by nám patřilo celé Chile. Hned se letím poprvé vykoupat v Tichém oceánu. Je veliký vítr, a tak máme drobné problémy se stavěním stanů. Navečer ještě několik fotek západu slunce a jde se spát.

9. 1. 2006 - Po východu slunce ještě udělat několik ranních fotek oceánu a vyrážíme. Cestu si zkracujeme přes kopec po krkolomné cestě. Bohužel, jak je známo, zkratky jsou od toho, aby jen zkrátily volný čas. Nám se to opět potvrdilo. Po několika kilometrech přijíždíme na odlehlou plážičku v zálivu. Tady cesta končí.

Neúspěšný pokus projet poloostrov z Cerro Morena

Takže zpět a hezky po cestě kterou jsme přijeli. Po příjezdu do Antofagasty se ptáme místní policie na nějakou příhodnou autoopravnu. Policajt nasedá na terénní motorku a dovede nás až do servisu.

Antofagasta - v autoservisu

Opět se potvrzuje ochota pomoci cizincům. Autodílna už vypadá lépe než předešlé, tak věřím, že se problém z brzdami konečně vyřeší. Po dvou hodinkách čekání vyrážíme z města. Bohužel kousek za městem opět kouř z kola. Vracíme se do Antofagasty.

Antofagasta

Máme zprávy, že by zde měl být značkový Nissan servis. Servis nalézáme, čekáme do 3 hod než otevřou, ale bohužel v celém Chile není na tento typ Patrola potřebný brzdový váleček. Tak opět do ranního servisu reklamovat opravu. Zde trávíme další tři hodiny našeho draze placeného času .Ve městě navštívíme moderní supermercado a měníme 100 dolarů, dostáváme 52 000 chilských peso. Jak se později ukáže, tak máme od problémů s brzdami do konce naší cesty pokoj a konečně se plně můžeme věnovat kaktusům a nádherné přírodě. Rychle projíždíme městem a jelikož se již šeří, zastavujeme hned za městem, kde stavíme stany na úzkém pásu mezi mořem a silnicí.

Nocování na pláži z 9. na 10. 1.

Nevím, jak je to zde s přílivem, ale domorodec, který si nás přišel prohlédnou a říci si o cigaretu tvrdí, že na to místo příliv nedosáhne. Nerad bych se probouzel ve slané vodě a celý den všechno sušil.