8. 1. 2006
- Ráno vyrážíme směr Antofagasta . Je to asi 350 km
k městu a k Tichému oceánu 200. Bohužel 2 km za městem
zase kouř z kola.
|
Snídaně u Calama
Když to takhle
bude dál, tak tady poznáme jen všechny dílny a
autoservisy. Snídáme u nějakých dolů a po vychladnutí
kola vyrážíme. V Atofagastě by měl být značkový servis,
možná s přispěním kaktusářského bůžka tam dojedeme.
Přejíždíme Pan Američan a po prašce postupně sjíždíme
k oceánu. První pohled na oceán je úchvatný. Před námi
přístavní město Tocopilla, nad hlavou krouží kondoři,
asi jsou zvědavý, co tam děláme. Po boku hory jede do
kopce vlak. Vybudovat trať v tak hrozných podmínkách je
pro mě nepochopitelné, ale tady jsou kopce všude. Na
okraji města bereme benzín. Pes, který se válí u
stojanu, vypadá jako po smrti, a když ho fotím, ani se
nenamáhá otevřít oči.
|
Tocopila - pes u stojanu
benzínové pumpy
Při výjezdu
z města nás zastavuje policajt a ptá se, kam jedeme.
Když mu řekneme cíl naší cesty, upozorní nás, že jsme
již za městem a že bychom měli být připoutaný. Žádná
pokuta, dokonce pomáhá Brianovi se připoutat. Vůbec mám
z místních policajtů dobrý dojem. Žádné náznaky o
úplatky, jak tomu bylo v Mexiku. Jedeme po nádherné
asfaltové silnici. Napravo oceán a nalevo obrovské hory,
jejíchž vršky se místy ztrácejí v oparu.
|
Silnice z Tocopily do Antofagasty
Snad je to ona
známá mlha, která zásobuje rozvětvený kořenový systém
kopiapoí potřebnou vláhou. Děláme zastávku u útesů a
fotíme vše, co se dá. Chaluhy, kraby, mořské hvězdice a
samozřejmě sebe s příbojem.
|
Zastávka u útesů
Ještě krátká
zastávka u cedule, která nás upozorňuje, že jsme tropy
vyměnili za subtropy. Asi po 50 km zastavujeme u svahu,
na kterém rostou eulychnie. Bohužel, když se vyškrábeme
asi do půl kopce, zjišťujeme, že rostliny jsou už dávno
po smrti. Nevadí, je odtud překrásný výhled. Ta tečka
dole na silnici je naše auto.
|
Nocování z 8. na 9. 1.
Před Atofagasta
sjíždíme ke krásné pláži, kde se chceme ubytovat.
Bohužel je tady plno lidí, tak jedeme až k Cerro Morena,
kde jsme na večer zůstali úplně sami. Je to jako by nám
patřilo celé Chile. Hned se letím poprvé vykoupat
v Tichém oceánu. Je veliký vítr, a tak máme drobné
problémy se stavěním stanů. Navečer ještě několik fotek
západu slunce a jde se spát.
|
Nocování z 8. na 9. 1.
9. 1. 2006
- Po východu slunce ještě udělat několik ranních fotek
oceánu a vyrážíme. Cestu si zkracujeme přes kopec po
krkolomné cestě. Bohužel, jak je známo, zkratky jsou od
toho, aby jen zkrátily volný čas. Nám se to opět
potvrdilo. Po několika kilometrech přijíždíme na
odlehlou plážičku v zálivu. Tady cesta končí.
|
Neúspěšný pokus projet poloostrov
z Cerro Morena
Takže zpět a hezky
po cestě kterou jsme přijeli. Po příjezdu do Antofagasty
se ptáme místní policie na nějakou příhodnou
autoopravnu. Policajt nasedá na terénní motorku a dovede
nás až do servisu.
|
Antofagasta - v autoservisu
Opět se potvrzuje
ochota pomoci cizincům. Autodílna už vypadá lépe než
předešlé, tak věřím, že se problém z brzdami konečně
vyřeší. Po dvou hodinkách čekání vyrážíme z města.
Bohužel kousek za městem opět kouř z kola. Vracíme se do
Antofagasty.
|
Antofagasta
Máme zprávy, že by
zde měl být značkový Nissan servis. Servis nalézáme,
čekáme do 3 hod než otevřou, ale bohužel v celém Chile
není na tento typ Patrola potřebný brzdový váleček. Tak
opět do ranního servisu reklamovat opravu. Zde trávíme
další tři hodiny našeho draze placeného času .Ve městě
navštívíme moderní supermercado a měníme 100 dolarů,
dostáváme 52 000 chilských peso. Jak se později ukáže,
tak máme od problémů s brzdami do konce naší cesty pokoj
a konečně se plně můžeme věnovat kaktusům a nádherné
přírodě. Rychle projíždíme městem a jelikož se již šeří,
zastavujeme hned za městem, kde stavíme stany na úzkém
pásu mezi mořem a silnicí.
|
Nocování na pláži z 9. na 10. 1.
Nevím, jak je to
zde s přílivem, ale domorodec, který si nás přišel
prohlédnou a říci si o cigaretu tvrdí, že na to místo
příliv nedosáhne. Nerad bych se probouzel ve slané vodě
a celý den všechno sušil.
|
Nocování z 9. na 10. 1.
|